|
Furkan Pala /E-Ticaret ve Pazarlama Programı Öğrencisi Öğrencilerini günümüz dünyasına ve geleceğin olası ihtiyaçlarına göre hazırlamaya odaklanmış OSTİM Teknik Üniversitesi dinamik, girişimci ruhlu, sektöre hakim, tecrübeli ve öğrencilerle güçlü iletişimler kurabilen bir akademik kadroya sahipken üretimin kalbi olan OSTİM bölgesinin tüm bilgi birikimini de seminerler, webinarlar, konferanslar ve çeşitli organizasyonlar ile birlikte öğrencilerine aktarmakta. Üniversitenin “verimlilik” üzerine kurduğu bu eşsiz vizyonu, geleceğin mesleklerine yönelik attığı yenilikçi adımlarla da pekiştirdiğini söylemek mümkün. Teknolojinin önünü açtığı “Dijital Medya” ve “E-ticaret” kavramlarının popülaritesinin gelecekte de ivmelenerek artacağını gözlemlemekteyiz. Ben de OSTİM Teknik Üniversitesi’nde bu bölümün ilk mezunlarından olarak bu kavramları teoride öğrenmekle kalmayıp uygulamalı derslerde Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Premier gibi programlar ile pazarlamanın ihtiyaç duyduğu görsel içerikleri oluşturma becerisini elde ettim. Aynı zamanda online alışveriş platformlarında panel kullanımını öğrenerek yaptığım pratiklerle bilgilerimi derinleştirdim. Marka Yönetimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi, İşletme Yönetimi gibi derslerle de yetkin bir pazarlamacının hakim olması gereken her konuda uzman akademisyenler ve derslere katılım gösteren sektörel aktörler tarafından sunulan bilgi ve tecrübe paylaşımları sayesinde iyi bir donanıma sahip oldum. Bütün bu faydaların ışığında, bugüne değil geleceğe hazırlanan, kendine güvenen ve büyük işler yapmanın hayalini kuran tüm adayların bu ailenin bir parçası olmak isteyeceğine eminim. |
|
Ömür Can Tamer /E-Ticaret ve Pazarlama Programı Öğrencisi Şimdi bu yazıyı okurken muhtemelen aklınızda birkaç üniversite var ve bunlardan biri OSTİM Teknik Üniversitesi. Rahatça ve içten bir şekilde söyleyebilirim ki hiç tereddüt etmeden OSTİM Teknik Üniversitesi’ni gönül rahatlığıyla yazabilirsiniz. Sanki reklam almış gibi bir giriş yaptıktan sonra gelelim OSTİM Teknik Üniversitesi’ni ve E-ticaret ve Pazarlama Programı’nı niye tercih etmeniz gerektiğine. Öncelikle OSTİM Teknik Üniversitesi benim okuduğum ikinci üniversite. İlk üniversitemi bir devlet üniversitesinde okudum ve inanın daha ilk seneden iki üniversite arasındaki farkı görmemek imkansızdı. OSTİM Teknik Üniversitesi’ni tercih etmemin en önemli sebebi bize sunulan iş yeri uygulamaları imkanları. Devlet üniversitelerinde bu imkanlar çok sınırlı iken hatta bazı bölümlerde staj opsiyonel iken OSTİM Teknik Üniversitesi’’nde bu zorunlu ve kendi bölümümüzle alakalı işletmelerde iş yeri deneyimi kazanmanıza olanak sağlıyor. Bunun dışında muhtemelen başka yorumlarda gördüğünüz hocaların kalitesi vs. konularına girmeyeceğim zaten bunu okula başladıktan sonra anlayacaksınız. Okulumuz bizi girişimcilik konusunda diğer üniversitelere nazaran çok iyi bir şekilde destekliyor. Hatta daha birinci sınıfta kendi girişimcilik projemizi hazırlayıp sunumunu gerçekleştirdik. Eğer girişimci biriyseniz bunu okuduktan sonra direkt OSTİM Teknik Üniversitesi’ni ilk tercihe yazdınız bile. E-ticaret ve Pazarlama Programı’ndan bahsetmeden bu yazıyı bitirmek olmaz. Bu program benim tercih yaptığım dönem Türkiye’de sadece iki üniversitede vardı ve muhtemelen birkaç sene içinde çoğu üniversitede bu programı göreceğiz sebebi ise artık neredeyse her şey internet üzerinden yapılıyor. Bir şey almak istediğimizde hemen elimizin altında olan telefonu çıkararak istediğimiz yerden istediğimiz şeyleri rahatça alabiliyoruz. Ben tercih yaparken öncelikle ders içeriklerini incelemiştim ve gördüm ki bu ders içerikleri sürekli kendini yenileyen ve güncel kalmayı başarabilen bir şekilde tasarlanmış. Diyelim ki bu sene yeni bir trend moda oldu ve bir bakıyorsunuz ki bu hemen ders içeriğimize eklenmiş. Derslerimizde E-ticaret, Dijital Pazarlama, Sosyal Medya Yönetimi gibi derslerin yanı sıra Adobe programlarını (Photoshop, Illustrator, Premiere) ve web site kurulumunu da uygulamalı bir şekilde öğrenmiş oluyoruz. Bu sayede bu programımızdan sorumlu Doğuş hocamızın dediği gibi diğer programların aksine uygulamalı eğitimlere donanımlı bir şekilde gideceğiz ve derslerde öğrendiğimiz şeyleri uygulayabileceğiz. Belki de biz işletme sahiplerine yeni bir şeyler öğretmiş olacağız. Bu programın en büyük artısı bence bu. Bu uzun yazıdan sonra umarım sizlere okulumuz ve programımız hakkında fikrinizi olumlu yönde değiştirebilmişimdir. |
||
|
||
Özlem Eke /E-Ticaret ve Pazarlama Programı Öğrencisi Ben 20 yıldır bir kamu kuruluşunda memur olarak çalışmaktayım ve aynı zamanda Ostim Teknik Üniversitesi E-ticaret ve Pazarlama Bölümü öğrencisiyim. Ostim Teknik Üniversitesi bana ikinci bir kariyer yaratma fırsatı verdi; emekliliğime az bir süre kala yepyeni bir ortamda buldum kendimi. Günümüz dünyası dijital dönüşüm sürecinde, tarihi günlere tanıklık ederken ben e-ticaret ve pazarlama bölümü eğitimleri sayesinde geleceği tekrar yakalamayı başardım. Hocalarımın desteği, ilgisi ve yönlendirmesi ile hem çalışıp hem okuyorum ve yepyeni bir kariyer geleceği ile hayallerim hayata geçecek kadar yakın artık. |
||
Ender Çoker /E-Ticaret ve Pazarlama Programı Öğrencisi Ankara’da, birçok üniversite ve program olmasına rağmen, OSTİM Teknik Üniversitesi E-Ticaret ve Pazarlama Programı’nda okumayı ve bilgimi artırmayı seçtim. Peki, diğer öğrencilere göre yaşımın oldukça ileri olmasına rağmen, niye böyle bir üniversitede ve programda okumayı tercih ettim? Emekli ve yaşı 50’li yaşlarda biri olmama rağmen, yaptığım araştırmalar sonrasında, bu bölümde okuma isteğim ve gayretim hayli arttı. Çevremdeki arkadaşlarımın çocuklarının, yeni bir üniversite olmasına rağmen, özellikle OSTİM Organize Sanayi Bölgesi’nde uzun süreli uygulama ve staj imkanlarından bahsetmesi beni bu üniversiteye ve programa yönlendirdi. Bu bölümü kazandığıma gerçekten çok sevindim. Fakat, Pandemi nedeniyle, eğitimimizi bir sene boyunca uzaktan eğitim olarak aldık. Özellikle hocalarımızın yoğun gayretiyle, hem E-Ticaret bölüm derslerinde hem de İngilizce gibi genel derslerde, yüz yüze eğitimi aratmayacak şekilde teorik ve uygulamalı olarak derslerimizi aldık. İlk sene eğitimimizde benim fark ettiğim en önemli husus, programımızın öğrenci odaklı olmasıydı. Öğrencilerin, mesai saatlerine bakılmaksızın, öğretim üyeleri ile irtibata geçebildiği, derslerde anlaşılamayan hususları serbestçe sorabildiği, ek derslerin planlanabildiği ve özel sorunlarının dahi paylaşabildiği bir sistemin var olmasaydı. Devlet üniversitelerinde, lisans ve yüksek lisans yapmış bir kişi olarak, böyle öğrenci odaklı bir yapıyı görmek oldukça zordur. Hele bölüm başkanımız Doğuş hocamızın ve Bora hocamızın, derslerin kavranmasına yönelik kendilerini çok fazla yıpratmaları ve öğrencileri amansız takibi takdire şayandır. Öğrencilerin sosyalleşmesi kapsamında kahve saatlerinin online olarak düzenlenmesi de bu salgın dönemindeki güzel faaliyetlerdendir. Tercih yaparken bu programda diğer dikkatimi çeken husus ise ders içeriklerinin tespitine yönelikti. Örneğin; bir E-Ticaret uzmanı veya dijital pazarlama uzmanın ihtiyaç duyduğu konular eksiksiz tespit edilmiş, nazari seviyede ve uygulamaları ile bize çalışacağımız alanlarda tam bir güven duygusu vermektedir. Çalışacağımız firmaları, bilgilerimizle aydınlatabileceğimiz ve yönlendirebileceğimiz inovatif bilgiler de programımızda yoğun olarak yer almaktadır. Artık insanların oturduğu yerden, bölgesel ve global olarak her şeyi internetten satın alma imkanının olduğu bir dönemde, geleneksel ticaret ve pazarlamanın payı oldukça azalmıştır. Web 2.0 teknolojisinin gelişimi ile beraber E-Ticaret ve Pazarlama, tüm sosyal medya platformları, alışveriş platformları ve internetin ulaştığı her yerde ve sistemlerde rakipsiz hale gelmiştir. Bu rakipsizlik iş imkanlarını da beraberinde getirmektedir. Fizyoterapist oğluma iş ararken şuna şahit oldum; şu anda fizyoterapistten çok daha fazla e-ticaret uzmanı veya dijital pazarlama uzmanı aranmaktadır. Bu programda yer almak gelecek açısından çok büyük imkanlar vaat etmektedir. Çok daha iyi bir gelir vaat etmektedir. Benim açımdan ise emeklilikte maaşıma destek ikinci gelir kapısı açmaktadır. Programımızın ikinci yılında OSTİM’deki firmalarda işyeri eğitimleri, bu programın deneyim kısmı açısından eşsiz bir imkan sağlamaktadır. Böyle bir iş yeri eğitiminin çoğu üniversitede icra edilmesinin, imkanları ve fonksiyonları açısından, sağlanamayacağını değerlendiriyorum. Bu programı duyup da bu eğitim imkanını kaçıran öğrencilerin büyük bir kayıp yaşayacaklarını düşünüyorum.
|